Urządzamy domowe biuro

Należysz do osób, które mogą pracować zdalnie? A może właśnie masz zamiar zostać freelancerem? Jeśli zdecydujesz się na taki krok musisz zainwestować w domowe biuro. Praca z domu jest świetna, ale muszą jej towarzyszyć odpowiednie warunki. W przeciwnym razie może być ciężko z organizacją czasu i pracy!

Miejsce koncentracji

Domowe biuro powinno dawać namiastkę warunków, które mamy w biurze firmowym. Ma sprzyjać skupieniu i koncentracji. Warto więc wybrać pomieszczenie, w którym będzie najciszej. Najlepszą sytuacją jest taka, w której możemy stworzyć biuro w osobnym pomieszczeniu. Dobrym miejscem jest nieużywany pokój. W miarę możliwości gabinet powinien być oddalony od głośnych miejsc, w których zbierają się domownicy. Może masz trochę wolnego miejsca na poddaszu? Im dalej od pozostałych domowników tym lepiej.

Strefa biurowa

Oczywiście, nie zawsze można urządzić biuro w osobnym pomieszczeniu. Dobrym wyjściem jest wtedy wyznaczenie strefy do pracy w jednym z pokoi, np. w salonie, sypialni czy na cichym korytarzu. Strefę biurową warto w symboliczny sposób “odgrodzić” od pozostałych pomieszczeń, np. poprzez ustawienie regału. Można też ścianę pomalować innym kolorem lub wyłożyć podłogę dywanem. Wszystko co pomoże wyznaczyć konkretną strefę do pracy jest mile widziane.

Spójny styl

Wyznaczając gabinet w innym pomieszczeniu musimy pamiętać o spójnym stylu. Jeśli nasz salon jest wyposażony w białe meble, a ściany utrzymane są w jasnej kolorystyce to część biurowa powinna mieć dokładnie taki sam styl. Nie kupujmy biurka pod wpływem impulsu, szczególnie takiego, który wybitnie nie pasuje do otoczenia. Musimy pamiętać, że strefa biurowa jest integralną częścią pokoju. Poza godzinami naszej pracy będą w niej przebywać inni domownicy i goście, dlatego to miejsce powinno spójnie komponować się z resztą mieszkania.

Dobre oświetlenie

Miejsce do pracy powinno być przestronne i jasne. Najlepiej sprawdzi się ustawienie biurka w pobliżu okna. Naturalne światło jest najlepsze do pracy. Oprócz okna ważne jest też odpowiednie sztuczne oświetlenie. Solidna lampa biurkowa dająca delikatne, w miarę naturalne światło jest obowiązkowa! Używane żarówki powinny mieć moc od 40 do 100 W.

Solidne i ergonomiczne meble

Po wybraniu miejsca, w którym urządzimy nasz gabinet musimy pomyśleć o odpowiednich meblach. Podstawą jest oczywiście solidne biurko. Im większe tym lepiej, będziemy mieć więcej przestrzeni do pracy. Nie każdy może pozwolić sobie na luksus dużego biurka. W takiej sytuacji trzeba zadowolić się mniejszym, ale nadal ergonomicznym.

Biurka zazwyczaj występują z szufladami i szafkami. Jest to świetna opcja do przechowywania dokumentów i innych potrzebnych rzeczy. Biurka są świetne, ale równie dobrze prezentują się stoły. Sprawdzą się szczególnie w sytuacji, gdy mamy miejsce na przechowywanie dokumentów i nie potrzebujemy szuflad. Drewniany blat na metalowych nogach będzie doskonałą alternatywą dla biurka. Zwłaszcza gdy potrzebujemy bardzo dużej przestrzeni do pracy, np. do rysowania planów na dużych arkuszach papieru.

Kolejnym niezbędnym meblem jest biurowe krzesło. Najgorszą opcją jest kupowanie krzesła w ciemno, bez wstępnego wypróbowania go. Bez dwóch zdań powinniśmy udać się do sklepu i wypróbować kilka krzeseł. Krzesło do pracy musi być ergonomiczne, podtrzymywać kręgosłup i dawać pewne oparcie. Można wybrać tradycyjne krzesło biurowe na kółkach lub nowoczesne krzesła, utrzymane w skandynawskiej stylistyce.

Stylowe dodatki

Urządzając gabinet nie można zapomnieć o biurowych dodatkach. W kwestii przechowywania dokumentów doskonale sprawdzą się segregatory. Można trzymać je na wiszących półkach lub na regale. Zmorą wielu osób są zwisające kable – od komputera, ekranu, drukarki czy innych sprzętów. Przydadzą się specjalne taśmy lub klamry, które pozwolą zachować porządek w kablach. Nad biurkiem można powiesić tablicę inspiracji, która będzie służyła do kolekcjonowania kreatywnych pomysłów. Może to być tradycyjna tablica korkowa lub nowoczesna metalowa konstrukcja. Wszystko zależy od naszej wyobraźni i potrzeb!

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *